La SAEUE va activar ahir el protocol d’emergències davant la possibilitat que hi haguessin catalans a bord del vol MH17, atès que la ruta del vol és utilitzada sovint per ciutadans europeus per desplaçar-se als països del sud-est asiàtic. Les gestions realitzades van confirmar que no hi havia catalans a bord.

Finalment, en relació a les causes de la catàstrofe, el Govern de Catalunya confia que es faci una investigació rigorosa i independent sobre els fets succeïts a l’est d’Ucraïna que permetin aclarir els motius de la tragèdia i identificar-ne els responsables en el cas que no hagi estat un accident per causes tècniques.

The Secretariat for Foreign and European Union Affairs activated yesterday its emergency protocol in case that any of the victims was a Catalan citizen, considering that this flight is commonly taken by Europeans travelling to South East Asia. Later news confirmed that there were no Catalans amongst the passengers.

The Government of Catalonia hopes that a rigorous and independent investigation will shed light on the causes of this catastrophe and, if further investigation discards a technical problem, identify those responsible for the tragedy.

Fitxers adjunts

Press release on the Malaysia Airlines MH17 flight tragedy (english version) - Government of Catalonia

PDF | 0.04 MB